Cóm ho hem fet?

El procés de disseny i producció del mapa digital ha tingut lloc al llarg dels mesos de novembre-desembre de 2017. Durant el seu desenvolupament hem convidat a conversar amb nosaltres a diferents agents que treballen en o amb la cultura a la ciutat d'Alacant.

LineaTiempo_VAL

>> Participació en 3 passos

El procés de participació es va articular en tres fites:

  1. Taller de Presentació, Testeig, Disseny i Prototipat: Primer taller, realitzat en quatre franges horàries per a la conciliació laboral i afavorir l'assistència. En aquest Taller de Presentació del projecte en la Caixa Negra vos vam explicar com ens ho imaginem i vos vam convidar a localitzar-vos en el mapa.
  2. Converses a la Sala Cartogràfica on ens vam reunir amb diferents agents per a compartir punts de vista i desenvolupar el codi de la web.
  3. Taller d'Avanços i Avaluació. Taller presentació dels avanços a la Caixa Negra on vam compartir amb vosaltres les nostres propostes de visualització del mapa geolocalitzat i del mapa semàntic. (fotos)

>> Sala Cartogràfica

Per a albergar estes conversacions amb els diferents agents vam posar a funcionar la Sala Cartogràfica, un espai dins de la nau de Cultura Contemporània de Las Cigarreras.

Entenem el mapa de la cultura a Alacant com un procés obert en el qual sorgeixen contínuament noves pràctiques culturals, les quals és necessari detectar, donar visibilitat i connectar amb les ja existents per a la creació d'una xarxa cultural atractiva i potent. Per a açò, de forma simultània al treball intern de conceptualització i desenvolupament de la ferramenta web, vam proposar que la recollida de dades es realitzara a través de la construcció d'un mapa físic que posara en contacte als diferents actors en el projecte i articulara les diferents categories de la cultura en la ciutat.


Aquesta sala va tindre dos objectius fonamentals: trobar-nos amb vosaltres per a conèixer les necessitats de la comunitat cultural a Alacant, arreplegant les vostres necessitats, desitjos, discursos o propostes i debatre la proposta de codi que articulava la ferramenta digital.

ALCULT_Sala_Cartografica_VAL

>> Dades de Participació

  1. 7 setmanes per a realitzar el MAPA: 2 setmanes de Conceptualizació y Participació y 5 de Desenvolupament.
  2. 20 sessions en 2 setmanes.
  3. Conciliació (laboral, familiar...): 4 franges horàries cada dia per a poder triar a quina assistir.
  4. Més de 500 invitacions via email a agents culturals de la ciutat i a tots els membres del Consell Cultural.
  5. Formulari online en el que es van inscriure 91 persones.
  6. Per a les 4 sessions de participació oberta a les Conversacions en la la Sala Cartogràfica es van inscriure 60 persones i van assistir únicament 30.
  7. En el podcast col.laboratiu han participat 30 persones.
  8. En total hem parlat amb més de 100 persones.

Van ser 2 setmanes de moltes trobades, totes elles útils per al disseny conjunt d'aquest mapa. Moltes gràcies a totes les persones que vau assistir!. Sense vosaltres/as, aquest mapa no seria el mateix.